5. A honlapon történő vásárlás5.1. Megrendelés folyamata
A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés.
A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre, regisztrációra, valamint regisztráció nélküli vásárlásra.
A regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti az Üzemeltetőtől, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles az Üzemeltetőnek bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt az Üzemeltető felé.
Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés ablak, vagy a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.
Webáruházunk jogosult a megrendelés teljesítését egyedi feltételhez kötni, amennyiben a megrendelő
a) korábban utánvéttel vásárolt, de a terméket nem vette át,
b) korábban bankkártyás vásárlása/fizetése utóbb törlésre került a bank által,
c) korábban vitatott reklamációja során megállapítást nyert, hogy kifogása alaptalan volt.
Webáruházunk jogosult ilyen esetekben a fizetési, szállítási vagy egyéb feltételeket egyedileg meghatározni (pl.: előre utalás, személyes átvétel).
5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
Az Üzemeltető a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó nem kapja ezt meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
5.3. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
Az Üzemeltető az automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Felhasználó részére egy második e-mailt (külön elfogadó e-mail azaz rendelés visszaigazoló levél ) 48 órán belül, amellyel a Felhasználó ajánlatát elfogadja, és így a szerződés az ajánlat Üzemeltető általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével.
Tehát a felénk elküldött rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni.
A megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak!
Az át nem vett csomag jogkövetkezményeiről
Át nem vett, futárszolgálattal visszajött csomagok esetén, az újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének (termék(ek) vételár + szállítási költség) illetve az át nem vett megrendelés szállítási költségeinek átutalása, kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani!
Át nem vett megrendeléssel Ön a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján létrejött, a távollévők közötti szerződést megszegi, ami által webshopunknak kára keletkezik, melynek megtérítése jogos követelésünk.
Felhívjuk figyelmét, hogy a 14 napos elállási jog nem azonos a vásárlástól való elállástól, mert az utánvétes csomag nem átvétele szerződés felmondásnak minősül. A rendelést a szállítást végző futárszolgálatnak való átadást megelőzően tudja lemondani illetve módosítani. A rendelésen megadott telefonszámra SMS üzenetet is küldünk, amikor átadjuk a csomagot szállításra.
5.4. A szerződés iktatása
A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, az Üzemeltető azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.
5.5. Számla
Webáruházunk - jofogak.hu - minden esetben papír alapú számlát állít ki, amit a kiszállított csomagban helyez el. Egyes esetekben e-számlát készítünk, amit a megrendelésen megadott e-mail címre küldünk ki. Elektronikus számlát számlázó rendszerünkön, a billingo.hu keresztül küldjük ki. Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor kérjük a rendelés folyamatában a megjegyzés rovatba feltüntetni melyik tételről kér külön számlát. A kiállított számla tartalmazza a 27%-os ÁFA-t.
5.6. Fizetési mód
5.6.1 Bankkártyás fizetés Barion rendszerén keresztül
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Regisztrálhat egy vagy több Barion tárcát, és szabadon használhatja okostelefonról vagy böngészőből. Bankkártyával való fizetés díjmentes szolgáltatás.
5.6.2 Utánvét
Megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni.
5.6.3 Előre utalás
Biztosítunk lehetőséget a csomag értékének előre történő kiegyenlítésére is. Utaláshoz szükséges adatokat a visszaigazoló e-mailben küldjük el.
5.7. Házhoz szállítás
Webáruházunk a megrendeléseket a GLS futárszolgálattal, Magyar Posta Logisztika (MPL) vagy FOXPOST (Express One) futárszolgálattal kézbesíti. Illetve lehetőség van FOXPOST Csomagautomatába is kérni a csomagot. Megrendelési folyamatban van lehetőség beállítani a kívánt szállítási módot.
Magyar Posta és GLS Logisztikára vonatkozó tudnivalók: A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. Szállítást konkrét időpontra (órára) nem lehet kérni, mivel a futár nem csak egy címre szállít ki csomagot. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük! Lehetőség van PontaPontra történő szállításra is. Megrendelés folyamán csak tegyen jelet, ha így szeretné kérni a kiszállítást.
FOXPOST csomagautomatába szállítás webáruházunkban online bankkártyás (Barion fizető oldalán keresztül; részletek ITT), előre utalásos fizetési mód vagy utánvéttel vehető igénybe.
A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a csomagolás sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson a Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a csomag futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Felhasználó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után az Üzemeltetőnek utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét az Üzemeltető díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért az Üzemeltető felelősséget nem vállal!
Vírusírtó elektronikus licencnek nincs szállíási költsége, azt minden esetben e-mail úton küldjük ki.
- Szállítási költség GLS, MPL, FOXPOST (Express One) házhoz szállítás esetén 990 forint
- Szállítási költség FOXPOST csomagautomatába 990 forint
- Szállítási költség GLS csomagpontra 990 forint
Szállítási határidő általában 3-5 munkanap.
Az Üzemeltető - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Üzemeltető késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Üzemeltető a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha a Üzemeltető a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.