Barion Pixel Jófogak.hu - Ragyogó mosolyt adunk!
Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Vitaminok és ásványi anyagok, melyek elengedhetetlenek az egészséges fogakért!

2020.04.28.

Vitaminok és ásványi anyagok, melyek elengedhetetlenek az egészséges fogakért!

Az egészséges és szép fogsorunk megőrzése miatt fontos, hogy naponta többször időt szánjunk az alapos tisztításra, mely soha nem maradhat el!

Használjunk megfelelő fogkrémet, esetleg vessük be az elektromos fogkefét, hiszen ezzel sokkal több lepedéket tudunk eltávolítani a fogainkról, illetve jó ha használunk fogköztisztító kefét, és fogselymet is. Fogaink ápolása mellett azonban az sem mindegy hogy milyen életmódot folytatunk emellett, mennyire figyelünk oda az egészséges étkezésre, hiszen ezen múlik, hogy fogaink valóban megkapják-e a szükséges ásványi anyagokat, és vitaminokat.

 

Vitaminok, és ásványi anyagok a csodás mosolyért

 

Azt talán mindenki tudja, hogy a Kalciumnak igen fontos szerepe van fogaink és csontjaink felépítéséhez. Ezt megtalálhatjuk a különböző tejtermékekben, a hüvelyesekben a gabonafélékben, illetve a káposztában is. A legtöbb fogkrém fluort tartalmaz. Ez az anyag meg tudja előzni a fogszuvasodást, hiszen beépül a fogainkba, így erősebbé, és szilárdabbá varázsolja a zománcot. Egy felnőtt ember napi fluor igénye csupán 1 milligramm, ehhez pedig ivóvízből, halakból, illetve zöld és fekete teák fogyasztásával is hozzá tudunk jutni. A Kalcium mellett a csontok és a fogak számára nagyon fontos a Foszfor is, melyből a napi igényünk 1,5 gramm. Fontos, hogy a foszfor, és a kalcium arány körülbelül 1:2,5 legyen, ahhoz hogy mindkettő pozitív hatással legyen a szervezetünkre. Foszfor megtalálható a különböző sajtokba, a szójalisztben, illetve a búzacsírásban is.

 

A K-vitamin elősegíti a csontképződést, a sebgyógyulást, illetve a véralvadást is. Salátákban, joghurtokban, és a zöld levelesekben találhatunk sok K-vitamint. A C-vitaminnak is nagyon fontos szerepe van a sebgyógyulásban, és a regenerálódásban is. Ezt pótolhatjuk a friss zöldségekkel, és gyümölcsökkel, főleg az eperrel, paprikával, karfiollal, és a brokkolival. A D-vitamint szervezetünk saját maga képes előállítani, ám ez csak UV-fény hatására tud D-vitaminná átalakulni. Ennek is nagyon fontos szerepe van a csontképződésben. D-vitamin fellelhető a tejben, a tojásban, illetve a májban is. Ez a vitamint leginkább az E- és az A-vitaminnal tudja kifejteni a hatását. Az A-vitamint pedig azért fontos a fogainknak, mert növelni tudja a nyálkahártyánk fertőzésekkel szembeni ellenálló képességét, illetve ugyancsak segíteni tudja a sebgyógyulást. A sárga színű gyümölcsökben, illetve a zöld levelesekben fordul elő.

MTRhMTE0M